2.
Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1
Návrh na
uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného
a odoslaného registračného a objednávkového formulára na internetovej
stránke predávajúceho, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy,
predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného
kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke
(ďalej len „objednávka“).
2.2
Následne po
odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky
vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému
predávajúceho (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú
adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie
informácie ohľadom jeho objednávky.
2.3
Potvrdenie
doručenia obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka,
nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.4
Predávajúci
následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola
objednávka kupujúceho akceptovaná (ďalej len „akceptácia objednávky“).
Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru,
ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru
a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov
a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene,
podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta
doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno,
sídlo, IČO a pod..), prípadne aj iné potrebné údaje. Všetky tieto údaje sú
obsiahnuté v tele prijatého emailu, alebo v prílohe
emailu s názvom Proforma.
2.5
Kúpna zmluva
je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej
podobe kupujúcemu. Je to tzv. Notifikácia o spracovaní objednávky.
2.6
Predávajúci
jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval
pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách
týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných
podmienok tak, že:
a. o hlavných
vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom
použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho, alebo
priložil fotodokumentáciu daného kvetinového výtvoru,
b. o obchodnom
mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
c. o telefónnom
čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt
kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty, ak ich má
informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a
v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
d. o adrese
predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo
služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 1
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
e. o celkovej
cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých
ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno
cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch
na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto
náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci
ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho,
f. o platobných
podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci
zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o
postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov
kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
g. o informácii
o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe
pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
h. o poskytnutí
formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň poskytol
samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho
i. o
informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady
spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014
Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len
“Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku”), a ak odstúpi od kúpnej
zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je
možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
j. o povinnosti
kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10
ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi
od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4
ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl. 10
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
k. o
okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy
informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
l. o poučení o
zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a 623
Občianskeho zákonníka informoval v čl. 8 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
m. o existencii
a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa
prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju
výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach
pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí
služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a čl. 9 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
n. o existencii
príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o
spôsobe, akým sa môže kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho,
o. o dĺžke
trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu
uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky
predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
p. o minimálnej
dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej
zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných
a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
q. o povinnosti
kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť
predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z
kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných
a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
r. o funkčnosti
vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie
elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
s. o
kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých
predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
t. o možnosti a
podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému
alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém
využívať informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
u. o úkonoch
potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho, v. o tom, že kúpna zmluva bude
uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná po tom, ako
si ju kupujúci písomne vyžiada informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
v. o tom, že
jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto
obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho.
2.7
Ak
predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo
iných nákladov podľa bodu 2.6. písm. e) týchto obchodných a reklamačných
podmienok alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6. písm. i) týchto
obchodných a reklamačných podmienok, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné
náklady alebo poplatky uhradiť.
5.
Dodacie a platobné podmienky
5.1
Obvyklá
dostupnosť tovaru je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke
elektronického obchodu.
5.2
Predávajúci
je povinný dodať vec kupujúcemu v časovom rozsahu, ktorý si kupujúci zvolí z
ponúkaných možností pri vypĺňaní objednávkového formulára (všetky doručenia
tovaru sa riadia zverejnenými dopravnými podmienkami). Ak vinou predávajúceho
nebol splnený záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci má nárok na
dodanie veci v čo najkratšej lehote, o ktorej predávajúci informuje kupujúceho.
Kupujúcemu vzniká právo na vrátenie prepravných nákladov alebo prepravných
príplatkov. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej lehote, kupujúci
je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
5.3
Farebné
zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným
odtieňom ako ich bude kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných
odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp.
iného použitého zobrazovacieho zariadenia.
5.4
Kupujúci je
povinný zabezpečiť prevzatie tovar v mieste, ktoré je predávajúcim a kupujúcim
dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru
(ďalej len „Miesto“). Kupujúci je povinný zabezpečiť prevzatie tovar v časovom
rozsahu, ktorý je predávajúcim a kupujúcim dohodnutý v kúpnej zmluve alebo iným
spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).
5.5
V prípade,
ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a v Časovom rozsahu, kupujúci
je povinný zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú uviedol v kúpnej zmluve
(ďalej len „adresát“) alebo osobne a podpísať protokol o doručení a odovzdaní
tovaru. Predávajúci je oprávnený vyžiadať si od osoby, ktorá prevezme tovar k
nahliadnutiu doklad totožnosti. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom
doručenia tovaru adresátovi. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie
tovaru na Miesto, jeho prevzatie adresátom alebo treťou osobou splnomocnenou
adresátom a odovzdaní tovaru adresátovi alebo tretej osobe splnomocnenou
adresátom.
5.6
Ak bude
dodanie tovaru nemožné z dôvodu neprítomnosti adresáta na Mieste a v Časovom
rozsahu bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy, vzniká
predávajúcemu nárok považovať tovar za doručený adresátovi, pričom kupujúcemu
nevzniká nárok na vrátenie uhradenej kúpnej ceny.
5.7
Adresát je
povinný skontrolovať obal zásielky ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu
predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady obalu je zástupca
predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady
obalu a tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe
takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci
odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou
a následne v zmysle čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok uplatniť
reklamáciu vád tovaru u predávajúceho. V prípade, ak adresát odmietne prevziať
dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu znáša predávajúci.
5.8
Kupujúci je
oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v bode 5.2.
týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný
vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia
odstúpenia od kúpnej zmluvy rovnakou cestou, akou realizoval platbu za tovar
kupujúci, ak sa kupujúci a predávajúci nedohodli inak. Toto oprávnenie neplatí,
ak tovar nebol dodaný z dôvodu pochybenia kupujúceho a to nasledovne
:
– Príjemca
nebol v čase doručenia prítomný na určenej adrese
– Predávajúcemu boli poskytnuté neplatné, alebo nesprávne doručovacie údaje
– Nedodanie
v lehote z dôvodu vyššej moci ( najmä sa môže jednať o zákonnú
kontrolu balíkov, hlavne pri doručovaní do zahraničia)
7.
Nadobudnutie vlastníctva prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1
Prevzatím
tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho.
Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a)
Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov
(ďalej len “Zákon”), nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením
celej kúpnej ceny za tovar.
7.2
Nebezpečenstvo
škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď adresát alebo tretia osoba
splnomocnená adresátom prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu,
povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď
predávajúci umožní adresátovi nakladať s tovarom a adresát tovar neprevezme.
8.
Reklamačný poriadok
(zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
8.1
Ak ide o
vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas
a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu
odstrániť.
8.2
Kupujúci
môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka
len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
8.3
Predávajúci
môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.4
Ak ide o
vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol
riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má
právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide
síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa
vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
8.5
Ak ide o iné
neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
8.6
Predávajúci
poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho
zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok) a
právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 8.4. až
8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil tieto
obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním
objednávky.
8.7
Predávajúci
zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a kupujúci je povinný
reklamáciu uplatniť u predávajúceho telefonicky na čísle +421 908 998 909 alebo
emailom na adrese: kvetysylvia1@gmail.com
8.8
Pre
uplatnenie reklamácie na tovar krátkodobej spotreby, na ktorý spoločnosť Kvety
Sylvia s.r.o. dáva záruku 3 dní odo dňa dodania tovaru (výrobky zo živých,
rezaných kvetov) je potrebné podať reklamáciu bezprostredne po dodaní tovaru
adresátovi najneskôr však do 10 dní odo dňa dodania tovaru adresátovi.
8.9
Na
vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho,
teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne
oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe
reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť v súlade
s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov (ďalej len “Zákon”) v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že
umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred
odoslaním objednávky prečítať ich.
8.10
Reklamačný
poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme
elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
8.11
Kupujúci má
právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť za vady
tovaru zakúpeného u predávajúceho, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo
predávajúci.
8.12
Ak tovar
vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v sídle predávajúceho v
súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do sídla predávajúceho a
doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov
8.1. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o
uplatnení reklamácie“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie
reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu
poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v
Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie,
najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré
zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka
uplatňuje.
8.13
Reklamačné
konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy
sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a. doručenie
Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b. doručenie
reklamovaného tovaru od adresáta predávajúcemu.
8.14
Ak je
predmetom reklamácie tovar podľa bodu 8.8 týchto reklamačných a obchodných
podmienok, kupujúci je okrem splnenia podmienky podľa bodu 8.12 písm. a) týchto
reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť predávajúcemu vyhotovenú foto-dokumentáciu reklamovaného tovaru, ktorá dokumentuje druh a rozsah vady
tovaru. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru podľa bodu 8.8 týchto
reklamačných a obchodných podmienok začína dňom doručenia foto-dokumentácie
reklamovaného tovaru.
8.15
Predávajúci
vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme
zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom
je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa
o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.1. až 8.3. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu
vyplývajú z bodu 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust.
§ 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o
uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď, ak nie je možné potvrdenie
doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí
doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným
spôsobom.
8.16
Kupujúci je
oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623
Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o
svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho,
ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka
uplatní, predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m)
zákona 250/2007 Z.z. ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku
reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku
reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo
určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový
tovar.
8.17
Predávajúci
si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými
alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti.
8.18
Predávajúci
nezodpovedá za vady tovaru:
a. ak zásielka
nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť
kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi
predávajúcemu v súlade s bodom 5.9 týchto reklamačných a obchodných podmienok,
neskoršie reklamácie tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že
reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim,
b. ak kupujúci
neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru
podľa bodu 8.8 do 10 dní odo dňa doručenia tovaru adresátovi,
c. ak je vadou
tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
d. ak vada
tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou
intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému
prostrediu tovaru,
e. ak vada
tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním
starostlivosti o tovar,
f. ak vada
tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v
rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami
obvyklého používania tovaru,
g. ak vada
tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými
udalosťami,
h. ak vada
tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
i. ak vada
tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či
atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
j. ak vada
tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.19
Predávajúci
je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z
nasledujúcich spôsobov:
a. odovzdaním
opraveného tovaru,
b. výmenou
tovaru,
c. vrátením
kúpnej ceny tovaru,
d. vyplatením
primeranej zľavy z ceny tovaru,
e. písomnou
výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f. odôvodneným
zamietnutím reklamácie tovaru.
8.20
Predávajúci
je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu
vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne,
prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej
služby.
O výsledku
vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po
ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude
spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení
reklamácie.
8.21
Záručná doba
je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady
stanovená záručná doba iná. Zasielané potraviny v darčekových košoch majú dobu
minimálnej trvanlivosti viac ako 2 týždne pred dátumom spotreby, v prípade
kratšej exspiračnej doby kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky, alebo
e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
8.22
Záručná doba
sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej
opravy tovaru.
8.23
V prípade
výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená
informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na
základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za
nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na
nový tovar.
8.24
Pokiaľ ide o
odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia
kupujúceho podľa bodu 8.16. týchto reklamačných a obchodných podmienok
nasledujúcim spôsobom:
a. predávajúci
zabezpečí odstránenie vady,
b. predávajúci
vadný tovar vymení.
8.25
Pokiaľ ide o
odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 8.16. týchto
reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená,
predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
8.26
Pokiaľ sa
jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú
odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré
bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci
vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.16. týchto
reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a. výmenou
tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov,
b. v prípade,
že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením
kúpnej ceny za tovar.
8.27
Vybavenie
reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a
v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 8.15. týchto reklamačných
a obchodných podmienok.
8.28
Pre účely
reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej
odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
8.29
Pre účely
reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac
ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
8.30
Oprávnenie
kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje
právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto
reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok
reklamácie bude prípadné opätovné uplatnenie reklamácie tej istej jedinečnej
vady (nie vady rovnakého druhu) zamietnuté.
8.31
Ak kupujúci
reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy,
môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia
znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo
akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné
posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže
predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru
ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
8.32
Ak kupujúci
reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a
predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade
o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné
posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej
v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj
všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť
znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej
reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky
s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť.
8.33
Pokiaľ
spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť
obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o
nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej
odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia
svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom
riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Príslušným
subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim
Lenka Ovčariková, Zajačia 42, je Prešovská Slovenská obchodná inšpekcia Prešov
www.soi.sk , alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname
subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva
Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk);
spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho
riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
8.34
Ustanovenia
čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty
nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
8.35
Postup pri alternatívnom riešení sporu
Pravidlá alternatívneho
riešenia sporu
Cieľom zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov
a o zmene a doplnení niektorých zákonov je vytvorenie novej možnosti pre
spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne
a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi
nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi
spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán
s jej znením stáva záväzným právnym podkladom. Orgánom alternatívneho riešenia
sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu
elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.
Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu,
čo znamená, že bude oprávnená
riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov,
okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
V zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov upozorňujeme, že spotrebiteľ
musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný
orgán alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní
si svoje právo v reklamačnom konaní.
Spotrebiteľ
bude mať právo v prípade, ak dôjde k sporu s predávajúcim, po tom, čo využije
všetky možnosti na vyriešenie sporu, obrátiť sa na subjekt alternatívneho
riešenia sporu, ktorého hodnota bude vyššia ako 20,- €. Právna úprava sa
vzťahuje nielen na spory „domáce“, ale aj na spory
„cezhraničné“, t. j. spory medzi zahraničnými spotrebiteľmi a predávajúcimi na
území SR. Subjekt alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa
jeho začatia, pričom o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí
navrhovateľa. Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť
podať návrh na príslušný subjekt. Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj
súdnou cestou. Aby sa zabezpečil hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje
povinné poskytnutie súčinnosti zo strany predávajúceho. Osoba, ktorej bude daný
spor pridelený, musí postupovať pri riešení nestranne a nezávisle. Ak by
poverená osoba vedela o skutočnostiach, ktoré by mohli mať vplyv na jej
nestrannosť, resp. by mohlo
dôjsť ku konfliktu záujmov, je povinná o tom informovať účastníkov tohto sporu.
Poverená osoba navrhne účastníkom možné alternatívy riešenia a bude sa snažiť
viesť celý spor k tomu, aby sa dosiahla dohoda o vyriešení. Navrhnutá dohoda sa
predloží obom zúčastneným stranám a v určenej
lehote sa môžu rozhodnúť, či s daným návrhom súhlasia alebo nie. Takto uzavretá
dohoda o vyriešení sporu je pre strany sporu záväzná. Ak by nedošlo k dohode a
zároveň by bolo zistené dôvodné podozrenie, že boli porušené alebo ohrozené
práva spotrebiteľa, vydá subjekt spotrebiteľovi odôvodnené stanovisko. Toto
síce nemá záväznú povahu, avšak veľmi významne môže pomôcť spotrebiteľovi, ak
sa bude domáhať svojich
práv súdnou cestou. Spotrebiteľ má možnosť ukončiť účasť na alternatívnom
riešení sporu v ktoromkoľvek štádiu.
9.
Spracovanie osobných údajov
9.1
Zmluvné
strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia
objednávky v prípade, ak je fyzickou osobou, povinný oznámiť predávajúcemu v
objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo
telefónu a e-mailovú adresu, meno a priezvisko adresáta a jeho tel. kontakt, miesto
doručenia.
9.2
Zmluvné
strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia
objednávky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný oznámiť predávajúcemu v
objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu
bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu, meno a priezvisko adresáta
a jeho tel. kontakt, miesto doručenia.
9.3
Predávajúci
týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia
Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických
osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým
sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej
len „Nariadenie“), predávajúci ako prevádzkovateľ informačného systému bude v
procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho
súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude
vykonávané predávajúcim v rámci predzmluvných vzťahov s kupujúcim a spracúvanie
osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej
vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
9.4
V zmysle čl.
6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže predávajúci po doručení objednaného tovaru,
resp. služby kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje
kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na e-mailovú adresu
kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných
tovaroch, resp. službách.
9.5
Predávajúci
sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v
súlade s platnými právnymi predpismi SR.
9.6
Predávajúci
vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, bude
osobné údaje kupujúceho získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach.
9.7
Predávajúci
vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach bude získavať osobné údaje kupujúceho vždy osobitne na adekvátnom
právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú spracúvať a
využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a
nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na
účel plnenia kúpnej zmluvy.
9.8
Kupujúci
bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním
objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a
nezameniteľným spôsobom oznámil:
a. svoje
identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných
podmienok preukazujúc totožnosť predávajúceho,
b. kontaktné
údaje predávajúceho, resp. zodpovednej osoby predávajúceho,
c. účel
spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi
predávajúcim a kupujúcim a právny základ spracúvania osobných údajov,
d. že
požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a
doručenia objednávky je kupujúci povinný poskytnúť,
e. ak sa
spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f) Nariadenia, že oprávneným záujmom,
ktorý predávajúci sleduje, je priamy marketing,
f. identifikačné
údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný
tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov
osobných údajov ak existujú,
g. dobu
uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
9.10
Predávajúci
vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude
konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym
predpisom a ani ich nebude obchádzať.
9.11
Predávajúci
v súlade s Nariadením poskytuje kupujúcemu, ktorého údaje spracúva, nasledujúce
informácie:
a. totožnosť a
kontaktné údaje predávajúceho a v príslušných prípadoch zástupcu predávajúceho,
b. kontaktné
údaje prípadnej zodpovednej osoby,
c. účely
spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,
d. ak sa
spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje
predávajúci alebo tretia strana,
e. okruh
príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
f. v
relevantnom prípade informáciu o tom, že predávajúci zamýšľa preniesť osobné
údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,
g. dobu
uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
h. informácie o
existencii práva požadovať od predávajúceho prístup k jeho osobným údajom a
práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva
namietať proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť údajov,
i. právo podať
sťažnosť dozornému orgánu,
j. informácie o
tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou,
alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je kupujúci
povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky neposkytnutia takýchto
údajov,
k. existenciu
automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;
Kupujúci má
právo získať od predávajúceho kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú a k
nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za akékoľvek ďalšie
kópie o ktoré kupujúci požiada môže predávajúci účtovať poplatok zodpovedajúci
administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.
9.12
Ak kupujúci uplatní
svoje právo podľa bodu 9.11 písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho žiadosti
vyplýva, že uplatňuje svoje právo podľa bodu 9.11, žiadosť sa považuje za
podanú podľa tohto Nariadenia.
9.13
Kupujúci má
právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých
predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane
profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak
kupujúci namietne takéto spracúvanie, predávajúci ukončí spracúvanie osobných
údajov na účely priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky
predávajúcemu a osobné údaje dotknutého kupujúceho sa na takéto účely už nesmú
a nebudú spracúvať.
9.14
Kupujúci pri
podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom
sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na
právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
9.15
Predávajúci
prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť kupujúcemu všetky informácie uvedené
v bode 9.11 v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme,
jasne a jednoducho formulované. Predávajúci poskytne informácie elektronicky
alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa s kupujúcim
dohodne.
9.16
Informácie o
opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti kupujúceho, poskytne
predávajúci kupujúcemu bez zbytočného odkladu, v každom prípade do jedného
mesiaca od doručenia žiadosti.
9.17
Predávajúci
oznamuje týmto kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa pri
spracúvaní osobných údajov kupujúceho predpokladá, že osobné údaje kupujúceho
budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhom
príjemcov:
Slovenská
pošta, a.s., so sídlom Masarykova 2, 080 01 Prešov
10.
Odstúpenie od zmluvy
10.1
Ak
predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z
dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo
dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak
závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho
vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri
vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný
dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v
cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti
okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu
náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy
(stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z
dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je
predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v
kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na
účet určený kupujúcim.
10.2
Kupujúci je
oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a
nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku
(ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14
dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby
alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom
nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. §
3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.3
Kupujúci má
právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným
spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v
rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
10.4
Lehota na
odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia
osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak
sa:
a. tovary
objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia
tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b. dodáva tovar
pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného
dielu alebo posledného kusu,
c. na základe
zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia
prvého dodaného tovaru.
10.5
Kupujúci
môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
10.6
Odstúpenie
od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim
pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom
trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto
obchodných a reklamačných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje
za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu
najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.7
Odstúpenie
od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných
podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od
kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú
špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie,
najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
10.8
Ak kupujúci
odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva
súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je
možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením
doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3,
ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny
za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému
poskytnutiu služby.
10.9
Kupujúci je
povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa
odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa
alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie
tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto
obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar
odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
10.10
Kupujúci je
povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie,
nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
10.11
Odporúča sa
tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci je
povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia
o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na
základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu,
dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný
vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných
podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže
zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar
vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
10.12
Kupujúci
znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich
bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona
o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.13
Kupujúci
zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na
zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie
hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve
spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.14
Predávajúci je
povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil
kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe
vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované
ďalšie poplatky.
10.15
V prípade,
že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný,
poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu hodnotu, o
ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v
skutočnej výške. Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu reklamačných a
obchodných podmienok uhradiť predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu
medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
10.16
súlade s
ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci
nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
a. predaj
tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu
ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po
dodaní porušený (napr. rozbalené dezerty alebo vône),
b. predaj
tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného
na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa (kytice z
rezaných kvetov, venovanie s textom podľa zadania kupujúceho alebo s
fotografiou dodanou kupujúcim).
10.17 Pri Kúpnej
zmluve, predmetom ktorej je kúpa tovaru uvedeného v bode 8.8. týchto obchodných
a reklamačných podmienok (výrobky zo živých kvetov), kupujúci môže:
a. odstúpiť od
kúpnej zmluvy, ak tovar nebol zhotovený, najneskôr 24 hodín pred časovým
rozsahom, ktorý si kupujúci zvolil pri uzatvorení kúpnej zmluvy,
b. odstúpiť od
kúpnej zmluvy, ak tovar bol čiastočne zhotovený, kupujúci je povinný uhradiť
náklady, ktoré vznikli predávajúcemu s výrobou tovaru najviac však do výšky
kúpnej ceny tovaru,
c. požadovať
zastavenie dodávky tovaru, ak tovar bol zhotovený, kupujúci je povinný uhradiť
náklady, ktoré vznikli predávajúcemu s výrobou tovaru a zabezpečením doručenia
vo výške 100% hodnoty tovaru a prepravy.
10.18
Ustanovenia
čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia pre
subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
11.
Záverečné ustanovenia
11.1
V prípade,
ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať
písomnú formu.
11.2
Zmluvné
strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme
e-mailových správ na kvetysylvia1@gmail.com, ústne na mieste prevádzky
kvetinárstva Hlavná 27, Prešov, 08001 ,alebo telefonicky na +421 908 998 909.
11.3
Na vzťahy
neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné
ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej
kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov
a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.4
Tieto
obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím
kúpnej zmluvy. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím
políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami
oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
11.5
Predávajúci
si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto obchodné a reklamačné
podmienky. Akékoľvek zmeny týchto obchodných a reklamačných podmienok
nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.kvetysylvia.sk.
Právne
vzťahy vyplývajúce z kúpnej zmluvy sa spravujú vždy obchodnými a reklamačnými
podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky tovaru.
- OBCHODNÉ PODMIENKY
- OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
© 2021
Kvety
Sylvia s.r.o.
Hlavná 27
Prešov
08001
Slovensko